Thursday, January 19, 2012

Buku baru lagi

2 hari lepas, Ummi dan 2 hero kecil ikut Abah ke KL. Abah ada meeting kat Bangsar. Bertolak dari rumah jam 6.30am. Sampai Bukit Raja 9.30am. Breakfast kat McD situ. Lepas breakfast, Abah ke Connaught Bridge utk settlekan kerja dia. Ummi dan 2 hero kecil merayau kat Jusco Bukit Raja. Merayau punya merayau, terjumpa MPH Bookstores. So Ummi ambil peluang cari buku yang dah lama Ummi duk cari, tapi tak jumpa-jumpa. Sebelum ni Ummi nak beli buku langsir by Noraini Margono jilid 2, tapi terbelek la pula buku langsir yang lain. Belek punya belek, Ummi beli buku Koleksi Langsir Terbaik Mudah dan Jelas by Noraini Margono gak. Harga cuma RM9.50 je. Sebabnya apa yang ada dalam buku yang Ummi beli ni, ada juga dalam buku versi jilid ke 2 tu. Plus, yang ni lebih menarik, Ummi rasa la.

Tengahari Abah pick up, sebab Abah ada meeting kat Bangsar 2.30ptg. Abah drop Ummi dan 2 hero kecil kat MidValley. Wah, dapat masuk Mid Valley, cari buku lagi la. Alhamdulillah, dapat buku yang diingini di sini. Dalam duk belek buku nak dibeli - sale sampai 70%! Adam nampak Imelda Masterchef, beriya dia suruh Ummi pi tegur. Malas la. Last-last Adam pergi tunggu kat laluan nak keluar. Beriya sungguh dia. Masa duk pusing-pusing belek buku yang sale tu, Ariff merengek, so terpaksa la Ummi dukung dia. Tengah duk dukung, terasa panas je kat perut Ummi. Kencing rupanya budak tu, meleleh habis ke jeans Ummi hingga ke kaki. Sabar je la budak sorang ni. Hasil dari MPH ni, Ummi dapat buku A-Z Jahitan Smoking, dan Adam dapat 4 buah buku. Macam biasa, buku-buku dia lebih banyak dari buku Ummi.

Penat jalan-jalan, Abah call, bagitau bad news. Meeting sambung esok. Sudah, baju apa tak bawa, cuma bawa baju salin Adam sepasang dan Ariff 2 pasang. So apalagi, terpaksa la bershopping baju untuk Ummi dan Abah! Masa Ummi duk try baju-baju yang nak dibeli, kerja Abah duk cari baju dan pass kat Ummi. So, dapat la Ummi 4 kemeja plus 1 jeans. Haha, luar dalam semua kena beli.

Duk cari tempat nak tidur, Abah teringan nak tidur kat Boulevard Hotel, tapi semua full, yang ada suite je. So, untuk ke sekian kali, Cititel lagi la. Meeting Abah pukul 2.30ptg semlam, so pagi ke tengahri, kerja melilau kat MidValley je la. Penats.

So, Adam ponteng tadika dan kelas KAFA 2 hari la dlm minggu ni. Esok pagi Abah ada meeting lagi kat KL juga. Ummi tak sure nak ikut ke tak. Ini la masa nak jalan-jalan. Nanti time belajar dan dah kerja, confirm dah tak dapat nak ikut Abah. Kalau ikut, Adam akan ponteng sekolah lagi la.

No comments: