Saturday, November 19, 2011

Cerita hari ni

Hari yang agak menyedihkan! Plan asal, Ummi ada kelas macaron hari ni. Petang semalam Ummi dapat msg yg kelas tu akan diadakan pada pukul 2 ptg hari ni. Tapi Ummi pula tak dapat nak attend sebab siang tadi ada majlis penyampaian sijil tamat tadika 5 tahun Adam. So, tadi Ummi angkut Adam dan Ariff je majlis Adam tu. Ummi ala-ala excited untuk majlis ni walaupun Adam tak dapat award apa pun. Tahun lepas, masa Adam belajar kat tadika KEMAS, dia tak dapat sijil pun sebab baru 4 tahun! Cikgunya kata sijil tamat tadika hanya untuk 6 tahun sahaja.

Adam dengan Irfan, best friend dia, dah 2 kali dia duk lari ke rumah budak ni masa Ummi tak buka pintu masa dia balik dari tadika.

Adam sedang terima sijilnya :o)

Sebab sedih lagi satu, sebab Abah away seminggu. Abah bertolak ke KL pukul 12 tengahari. Flight Abah ke Frankfurt pukul 11.59pm kejap lagi. Ummi belum ada idea nak buat apa dalam seminggu ni. Plan nak hantar Adam ke tadika sampai ujung bulan untuk kelas iqra' dia.

Sebab sedih gak - Ummi demam plus lenguh satu badan, Ariff selsema, batuk dah cirit! Jenuh la org demam nak jaga baby yang sakit sorang diri. Harap dipermudahkan. Last 2 days dan semlm Ummi angkut Ariff dan Adam ke hulu ke hilir berjam-jam. Sudahnya, Ummi yang sakit-sakit badan, siap demam menggigil-gigil lagi mlm tadi.

Kelas macaron Ummi tu, insyallah akan Ummi attend pada 17@24 disember nanti. Harap dipermudahkan la urusan. Banyak benar halangannya. Ummi rasa Ummi nak stop dah attend kelas memasak dan menjahit. Dah tak daya nak angkut anak-anak ke kelas. Kalau Ummi dapat attend kelas dengan tenang, tanpa angkut anak-anak, may be Ummi akan fikirkan balik. Rasa dah tak mampu nak ngangkut Ariff, dah taknak duduk dah dia dalam stroller/rocking chair, asyik nak berdiri/ duk atas riba je.

No comments: